2009. 9. 30. 20:21ㆍ중학교 영어공부방/중학영어논술2부(번역과 문법)완결
But how did you know about the snake, Holmes?" I asked.
"At first, Watson, I thought that it was the gipsies. But then I understood. I thought that perhaps something came through the air-vent, down the bell-rope and on to the bed. Then there was the milk - and of course, snakes drink milk. It was easy for the Doctor to get Indian animals. And because he was a doctor, he knew that this snake's poison is difficult to find in a dead body. So every night he put the snake through the air-vent, and it went down the bell-rope on to the bed. Of course, nobody must see the snake, so every night he whistled to call it back.
사건이 종결되는군요. 그래서 셜록홈즈가 어떻게 사건의 실마리를 잡았는지 설명하는 대목입니다. 뱀을 훈련시켜 의붓 딸을 살해한 범인이 그 뱀에 물려죽습니다. 악인의 최후란 게 그렇죠. 해석이 조금 난해한 부분도 있고, <It is 행위 판단 형용사 + for + 목적어 + to-부정사> 구문이 나왔습니다.
타동사란 목적어를 필요로 하는 동사를 말합니다. [this snake's poison is difficult to find]에서 <find>의 목적어를 찾아 해석해보시길 바랍니다.
'중학교 영어공부방 > 중학영어논술2부(번역과 문법)완결' 카테고리의 다른 글
셜록 홈즈 - 6 (0) | 2009.10.07 |
---|---|
셜록 홈즈 - 5 (0) | 2009.10.05 |
셜록 홈즈 - 3 (0) | 2009.09.28 |
셜록 홈즈 단편 - 2 (0) | 2009.09.28 |
셜록 홈즈 단편 - 1 (0) | 2009.09.23 |